Grupa ORLEN zakończyła pierwszy kwartał 2024 r. z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 8,4 mld zł i zyskiem netto w wysokości 2,8 mld zł. Jednocześnie zmniejszono dług netto o miliard złotych. Koncern przeznaczył na inwestycje blisko 6,4 mld zł. Inwestorzy dostaną 4,15 zł dywidendy za jedną akcję.
Podczas panelu „Modernizacja Marynarki Wojennej RP” w trakcie Defence24 Days odbyła się dyskusja z udziałem przedstawicieli polskiej Marynarki Wojennej, Agencji Uzbrojenia i firm z branży zbrojeniowej na temat inwestycji w morski rodzaj sił zbrojnych. W trakcie rozmowy poruszono szereg tematów, w tym aktualny stan programu „Orka”.
Singapur, a za nim Rotterdam, Londyn, Szanghaj i Oslo, to wiodące miasta morskie, wynika z badań przeprowadzonych przez DNV i Menon Economics. Raport „Leading Maritime Cities” (LMC). Kilka nowych miast znalazło się w tym roku w pierwszej pięćdziesiątce: Shenzhen, Madryt, Gdańsk, Dżudda i Neapol, zajmując odpowiednio 23., 29., 39., 43. i 45. miejsce. Dla Gdańska to sukces, znaleźć się w tak prestiżowym gronie.
Rada Nadzorcza Polenergii uzupełniła skład Zarządu Grupy. Nowym Prezesem Zarządu Polenergii został Jerzy Zań. Do Zarządu, w charakterze Wiceprezesa, wejdzie także Andrzej Filip Wojciechowski. To dwaj najbliżsi współpracownicy Dominiki Kulczyk, Przewodniczącej Rady Nadzorczej Polenergii. Jerzy Zań pełnił dotychczas funkcję CFO (Chief Financial Officer) grupy spółek Dominiki Kulczyk, a Andrzej Filip Wojciechowski był COO (Chief Operating Officer) w grupie.
Rząd Wielkiej Brytanii zagwarantował 33 miliony GPB ma rozwój zielonej żeglugi i portów. Te jedna z transz programu UK SHORE na który przeznaczono w 2022 r. 206 milionów GPB. W br. dotacje przyznano 33 projektom zgłoszonym przez porty i firmy żeglugowe. Przeznaczone zostaną na nowe technologie mające na celu ograniczenie emisji szkodliwych substancji przez transport morski. Zapewnią również utrzymanie miejsc pracy na obszarach przybrzeżnych i pobudzenie lokalnej gospodarki – podkreśla rząd Wielkiej Brytanii w komunikacie.
Port Frederikshavn w Danii przygotowuje się do operacji podniesienia i przesunięcia nieczynnego FSRU, który czeka na rozbiórkę. Wszystko dlatego, że po zeszłorocznym wypadku został on ustawiony tak, że wchodzi na teren terminala, który port musi sprzedać.
Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
Maersk odnotował stratę w wysokości 27 mln dolarów na poziomie EBIT w swojej działalności związanej z transportem morskim w trzecim kwartale 2023 r. W tym samym okresie ubr. armator mógł pochwalić się zyskiem w wysokości 8,34 mld dolarów.
Oczekuje się, że przychody za cały rok 2023 wyniosą od 14 mld EUR do 15,5 mld EUR, w tym przychody z usług mają wzrosnąć minimum o 5% podaje w najnowszym komunikacie Vestas. W 2022 r. duński producent turbin wiatrowych Vestas odnotował straty w wysokości 1 572 mln EUR, podczas gdy 2021 r. zakończył z zyskiem netto w wysokości 134 mln EUR wynika z raportu rocznego firmy.
Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem
Fincantieri otworzy spółkę w Arabii Saudyjskiej